FANDOM

"Mysleli jsme si, že můžeme porušovat pravidla… že si můžeme udělat svoje vlastní. Ale jediný, co jsme udělali, byl chaos."

Vito Scaletta
Vito Scaletta
Vito

Vito Scaletta

Informace
Vystupoval Mafia: The City of Lost Heaven

Mafia II

Joeova dobrodružství

Celé jméno Vittorio Antonio Scaletta
Pohlavie Muž
Dátum narodenia 2.5.1925
Frakcie

Americká armáda (Vyradený)

Falcone Clemente(Dočasne)

Leov Gang(Dočasne)

Vinci(Možno)

Tituly Soldato

Associate (Dočasne)

Daboval Martin Trnavský

Vittorio Antonio "Vito" Scaletta je protagonista Mafie II . Je nastávajúcim členom mafie Empire Bay, a neskôr je Made Manom vo Falconeho Rodine.

Život

Vito Scaletta se narodil ve městě San Martion na Sicílii v roce 1925.Jeho rodina byla velmi chudá.Jednoho dne se Vitův otec rozhodl že odjedou do Ameriky za lepším životem.Když ale dorazili do města Empire Bay,žádný lepší život je nečekal.Naopak,žili v obrovské chudobě.Vitův otec začal pracovat v přístavu pro muže co jim pomohl emigrovat.Vito byl poslán do školy aby se naučil anglicky.Ve škole potkává Joa Barbara.Časem se z nich stali nejlepší přátelé.V roce 1943 se Joe a Vito pokusili vykrást klenotnictví.Bohužel právě v tu chvíli šel kolem policista.Oba se dají na útěk.Vitovi se ale nepodaří utéct,a je chycen.Vito dostane na výběr,buď vězení nebo armáda.Zvolí armádu.

Armáda

Vito byl přidělen k 504 prašutistické.Zůčastnil se operace Husky(vylodění na Sicílii).Po nočním seskoku se jednotka dostane do palby.Poté co eliminují nepřítele Vito dostává za úkol hlídat zraněného DiMarca,kterého na zádech nese Parker.Druhý den jede kolem německý náklaďák.Vito spolu s Williamsem uklidí mrtvoly do příkopu,aby je němci neodhalili.Pomocí místního odboje se jednotka dostane dostane do San Celeste,kde se jí podaří zachránit rukojmí,a vyčistí radnici.Chvíli poté dorazí italské posili a Vito je zasažen.Přežije pouze díky americkým posilám,které dorazí chvíli poté.O dva roky později Vito schytá kulku a je na měsíc poslán domů.

Zpátky doma

Vito konečně dorazí domů vlakem.Hned na nádraží na něj čeká Joe.Po cestě si vyprávějí novinky.Joe Vitovi vypráví že začal dělat práce pro mafiány.Když se Joe dozví že Vito se má vrátit do války,zařídí mu propouštěcí papíry.Poté co se přivíta se svojí matkou a sestrou Franceskou,se od Francescy dozví že jeho otec (v té době už mrtvý) si vzal před smrtí dluh 2000 dolarů od lichváře.Vita napadne jedinný spůsob jak vydělat tolik peněz,začne dělat pro mafii stejně jako Joe.

První práce Editovat

Vito jde za Joem, kde mu řekne že potřebuje peníze. Spolu se vydají prvně za Guiseppem kde vyzvednou Vitovi propouštěcí papíry a koupí páčidla aby si Vito mohl pořídit vlastní auto. Poté se vydají za Mikem Bruskim. Mike jim řekne že potřebuje díly do auta walter hot rod. Joe mu řekne že auto najde u baru bomberů Lone Star. Vito dostane pistoli a jde ukrást auto. Uspěje,a dostane 300 dolarů. Poté se domluví že Vito bude spát zatím u Joea. O pár dní později volá Vitovi matka a přemluví ho aby se šel zeptat na práci ke stejnému muži u kterého dělal jeho otec (o práci s Joem neví). Vito jde za mužem který se mu představí jako Frederico Pappalardo, s tím že mu může říkat Derek, a dá mu práci aby nosil bedny. Když se však před Stevem Coyem zmíní o Joeovi dá mu Derek práci aby vybral peníze na holiče od dělníků. Ne všichni jsou ovšem ochotni mu peníze dát, po rvačce s Vitem mu je ale dají. Derek Vitovi řekne že matce může říct že je jeho asistent.

Práce pro ClementehoEditovat

Joe si Vitovi přeje představit nového zaměstnavetele Henryho Tomasina, mafiána ve službách Alberta Clementeho. Henry svým jednáním na Vita velice zapůsobí a tak se Vito rozhodne přijmout od něj práci; musí se vloupat do úřadu pro administraci cen a ukrást z trezoru drahé lístky na benzín. Ač se mu toto podaří, vyskytne se neočekáváná chyba - lístky jsou platné pouze do půlnoci, a tak musí Vito tyto lístky rozvést do všech benzinových pump, které jsou roztroušeny po celém Empire Bay. Henry pochopí, že Joe nalezl dobrého hocha, bystrého, silného, diskrétního -rozený mafián. Proto jeho druhá práce pro něj bylo vybrání laskavosti, tz. odcizit co nejvíce zboží ze zlatnictví patřící muži, jemuž na otevření tohoto obchodu byly půjčeny peníze Kápa rodiny Clemetnte - Luca Guriny, který je chce zpět, avšak majitel zlatnictví se svou ,,půjčku" vrátit zdráhá. Vito s Joem se proto převléknou za opraváře a v noci vyrazí pod oponou tmy do obchůdku a puští se do díla. Jako na potvoru si však v tu samou dobu dělal na toto zlatnictví zálusk poněkud nepříčetný a nepříliš chytrý boss irského gangu - Brian O' Niel. Svými hlasitými projevy vzbudil pozornost policie a na místě se strhne menší přestřelka, ze které se však Vitovi a Joeovi podaří utéci, zatímco Brian je zatčen a poslán do věznice. Vito si není jistý, zda-li tato práce je opravdu to, po čem toužil, ale opět obrátí, když mu druhý den Henry představí již zmíněného kápa Clementeho rodina - Luca Gurina. Ten mu sdělí že pokud se bude snažit, jako do teď, tak jeho a Joa přiberou do rodiny za příjmací poplatek 5000$ na jednoho. Vitovi a Joeovi se tento tato sumá zdá vysoká, ale nemohou s tím nic dělat. Po té, co Luca odejde, Henry požádá Joa a Vita o pomoc. Opět se jedná o muže, který si od rodiny půjčil velkou částku peněz a odmítá je zaplatit. Vita zajímá, proč za ním už někoho poslali a Henry se svěří že poslali, ale onem muž, Sydney Pen, ty muže poslal zpátky - po  kouskách. Proto se Henry rozhodl udělat radikální krok a jít proti Penovi s něčím větším - s MG42 - samopalem ráže 7,92, střílející 1200 výstřelů za minutu, na metry přesně - zbraň pro elitní komanda, Hitlerova motorová pila. Takto vyzbrojeni se Vito, Joe a Henry vydávají do Misery Lane, do budovy naproti lihovaru, který je ve vlastnictví již zmíněného Sydneyho Pena. Poté co se Vito, Joe a Henry prostřílí až do nejvyššího patra lihovaru, Henryse pokusí splnit svůj kontrankt, avšak něž stačí Pena zabít, Pen vytáhne revolver a střelí Henryho do třísla. Odměnou za to mu je několik desítek kulek z Tomíka. Vito musí jednat rychle a odvést Henryho k muži jmenující se El Greco - doktor pro mafiány. Zaštychuje a neptá se. Když se mu toto podaří, Henry mu ještě předá peníze za pomoc - 2000$ - dost na to, aby jeho sestra Francesca mohla splatit dluhy, které jim zůstaly po jejich otci. Druhý den ráno na ulici Vita vyzve detektiv Norman, aby si nasedl do policejního auta z obvinění odcizení výše zmíněných lístků na benzín. Toto obvinění se potvrdí, a Vito si musí odsedět 10 lete ve federální věznici s nejvyšší ostrahou.